Marketing fialovej kravy

Marketing fialovej kravy
5 (100%) Počet hodnotení: 2

Pri slovnom spojení „fialová krava“ si nepochybne v momente spomeniete na známu značku čokolády. Vo svete reklamy sa marketing fialovej kravy stal terminom technicom. Využívame ho aj my.

V roku 2003 vydal Seth Godin veľmi populárnu knihu s názvom Fialová krava: Ako byť výnimočný v marketingu aj v podnikaní. Opísal v nej nový spôsob marketingu. Marketingu, ktorý mal zaujať a odlíšiť.

Knižka začína opisom rodinnej cesty vlakom po Francúzsku. Na začiatku rodinu bavilo sledovať pasúce sa kravy, no po chvíli si uvedomili, že všetky sú rovnaké. Hnedé kravy sú nuda.

Taká fialová krava by však zaujať mohla. Pozoruhodnú fialovú kravu by si každý všimol a zapamätal. Tieto myšlienky neskôr viedli k novému prístupu v marketingu, ktorý dnes nesie viacero prívlastkov. Hovorí sa o marketingu opaku alebo marketingu pozoruhodností.

„Po dvadsiatich minútach sme kravy začali ignorovať. Nové kravy boli rovnaké ako tie staré a to, čo bolo predtým úžasné, bolo teraz všedné. Dokonca horšie ako všedné. Bolo to nudné.“ Seth Godin

Autor ďalej vysvetľuje dnešnú realitu reklám. Valia sa na nás z každej strany a ich účinnosť je stále nižšia. Najmä ak ide o bežné otravné reklamy, napríklad televízne. Ak chcete zaujať, musíte sa odlíšiť.

Najjednoduchší spôsob aplikácie spočíva v narušení už zaužívaného a známeho. Konkurenčný produkt alebo trh najprv podrobíte skúmaniu a následne ponúknete niečo úplne iné a nové. Alebo rovno opačné.

V praxi sa dnes marketing odlišností využíva už celkom bežne. A využívame ho aj my na našich seminároch o financiách. Pozreli sme sa na to ako funguje finančný trh a „bežní finanční poradcovia“ a rozhodli sme sa urobiť veľa vecí práve naopak. Viac sa ale dozviete osobne ;-)

Ak Vás táto téma zaujala, určite si prečítajte ukážku už spomínanej knihy.

Nájdete je tu na tomto linku.

The following two tabs change content below.
Financiám sa venujem od roku 2006, keď som navrhol prvý software pre správu osobného rozpočtu. Som autorom portálu Cashmon.sk a online finančného denníka. Od roku 2014 pracujem s peniazmi na profesionálnej úrovni ako finančný expert a obchodník na burze. Okrem toho sa ešte venujem behaniu v prírode a som autorom a píšem aj na runTV.eu.
Marketing fialovej kravy
5 (100%) Počet hodnotení: 2
podpor na vybrali.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *